úterý 13. srpna 2013

Jídlo a já

Tak, že by tu byl just another food blog? Doufám, že ne. Vařím a jídlo prožívám, ale už staršně dlouho, začala jsem s tím ještě před tím, než to bylo in. Blogy o jídle ale nesleduju, nezajímá mě to, inspiraci hledám jinde.

Jídlo je pro mě důležitý od mých čtrnácti let, kdy jsem si uvědomila, že potřebuju zhubnout a začal lítý boj s kaloriemi. Dietařila jsem do nějakých osmnácti, měla jsem pořád hlad a špatnou náladu. S příchodem dospělosti se mi zklidnil metabolismus i chutě a zjistila jsem, že když budu jíst tehdy, když mám hlad, to, na co mám chuť, tak udržím váhu i náladu pod kontrolou (přestože je pravda, že teď v osmadvaceti to už zase není tak jednoduchý).

Důležitý je pro mě jíst řádně. Jsem nervózní, pokud denně nesním dost zeleniny, nelíbí se mi, když se musím cpát rohlíky s taveňákem nebo jogurtem. Jinak zas tak moc nehledím na to, jak moc je jídlo tučný a kaloricky vydatný, hlavně to musí být chutný a po všech stránkách uspokojující.

Nejsem nijak zvlášť na sladký (což se taky dostavilo až v té dospělosti, předtím jsem byla sugar girl), což je asi velká výhoda. Snažím se jíst v rámci možností docela zdravě, ale rozhodně nedokážu přijmout žádný striktní životní styl, jako je vegetariánství a veganství, vitariánství nebo makrobiotika. Dokážu se u nich inspirovat, ale nedokážu je slepě následovat.

Chci tady psát o svých vyvedených experimentech, o dobrých věcech, které jsem kde ochutnala, o dobrých potravinách, na které jsem kde natrefila.

Takže dobrou chuť a na zdraví! 


1 komentář:

  1. Taky mi od nějakých třiadvaceti stačí tabulka čokolády na měsíc. Ale nech mě projít kolem pizzerie:/

    OdpovědětVymazat