pátek 27. června 2014

Letní inspirace z Maroka

Taky se vám stává, že někde něco sníte, moc vám to chutná, ale nejste úplně s to odhadnout všechny suroviny ani postupy a tak různě pátráte po případných receptech?

Mně se to stává často a nalezenými recepty se buď řídím úplně nebo si je ponechám jen jako hlavní inspiraci, ale ve výsledku už je to moje jídlo.

Před lety jsme měli s kamarády marocký mejdan, oni se zrovna z Maroka vrátili, strávili tam dost času s místními, přivezli si dobroty, koření a chuť nám také něco uvařit něco marockého. Mě velice oslovil mrkvový salát, moc dobrý, svěží, lahodný, jen jsem nevěděla, co krom mrkve v něm bylo a jak se připravoval.

A dostala jsem na něj zase chuť a hodila jsem do googlu "morroccan carrot salad". Výsledků nepřeberně, každý recept trochu jiný, v některém byly nedostupné ingredience, některé operovaly se syrovou mrkví, jiné s vařenou.

Já jsem pár receptů prolítla a nakonec jsem vyrobila salát z vařené mrkve a cizrny s pikantní jogurtovou zálivkou. A bylo to výborné. Myslím, že množství surovin by odpovídalo dvěma porcím salátu jako hlavní jídlo, ale já to do sebe naházela všechno, na posezení.

4 - 5 středně velkých mrkví
plechovka cizrny (tj. 240 g vařené cizrny)
olivový nebo slunečnicový olej
šťáva z půlky citronu
1/2 feferonky
1 stroužek česneku
římský kmín dle chuti (já dala asi půl kávové lžičky)
snítka petržele
snítka máty
250 g bílého jogurtu

Mrkev nakrájíme na kolečka a povaříme al dente.

Uvařenou a zchlazenou mrkev smícháme s cizrnou, zastříkneme olejem a citronovou šťávou. Bylinky nasekáme nadrobno a přidáme je k mrkvi a cizrně.

Jogurt smícháme s římským kmínem, feferonkou nakrájenou na tenká půlkolečka a najemno nakrájeným nebo nastrouhaným česnekem.

Jogurtovou zálivku přidáme k mrkvi a cizrně, promícháme.

Ideální by bylo nechat salát ještě v ledničce vychladit, ale já se na něj vrhla hned.

Žádné komentáře:

Okomentovat