pondělí 10. března 2014

Kimchi poprvé

Už dlouho jsem byla zvědavá na kimchi. Poprvé jsem se o něm doslechla z učebnice pro pučtoky, kde Korejka hovořila o tom, že vždycky snídá rýži a kimchi.

Podruhé jsem o něm slyšela, když kamarádka říkala, že je to druhé nejzdravější jídlo na světě.

A pak už jsem jen pátrala, kde bych ho mohla koupit. Narazila jsem na něj v Tamda Foods v pražské Sapě, ale pouze v kilovém balení, což se mi zdálo poněkud moc. Nakonec se mi zadařilo v korejském obchodě taktéž v pražské Sapě, kde jsem si koupila úhlednou plechovku se 160 g tohoto pokrmu.

Už předtím jsem věděla, že kimchi má být převážně kvašené zelí. Složení na mé plechovce říká, že jde o čínské zelí, vodu, sůl, chilli, cukr, šalotku, česnek a zázvor.

V pátek konečně nastala vhodná příležitost ho vyzkoušet. Můj milý nebyl doma, takže jsem mohla s podivným jídlem experimentovat sama na sobě. Porozhlédla jsem se na internetu, abych zjistila, jakým způsobem se to dá jíst, a docela mě oslovil tento recept: http://www.thekitchn.com/recipe-kimchi-fried-rice-with-extra-greens-177942

Nepátrala jsem, co je gochujang a rozhodně jsem ho do jídla nepřidala. Uvařila jsem si dopředu rýži, pak jsem na troše oleje opekla na kolečka nakrájený pórkový košťál a bílou papriku, přidala jsem kimchi, pak rýži a vejce a jedla jsem to takto, bez sojovky.

Nebylo to úplně špatné, ale nějaké mega nadšení se taky nekonalo (nicméně dnes mě totéž čeká k obědu, protože musím spotřebovat zbytek kimchi). Máte-li někdo recept na nějakou jinou kimchi specialitu, tak sem s ním.

Žádné komentáře:

Okomentovat